Tuesday, August 14, 2007

Tru Calling

Teringat aku pengalaman berada di US selama 6 bulan dan sekembalinya aku ke Malaysia. Dan aku kembali bersemangat berhadapn dengan para pelajar yang jelas dahagakan segala macam pendedahan terbaru.
Aku juga banyak mengenal diri dan apa itu yang dikatakan ilmu mengenal diri!!
Kalau dulu hanya mampu berkata-kata tapi kini banyak yang mula dipraktikkan. Rasanya balik jadi guru yang baru keluar maktab.
Kini aku kembali beraksi dalam kelas dan cuba menarik minat ke duni abaru pendidikan. Seperti kata Timbalan PM " Etos" perlu dalam pendidikan zaman sekarang untuk menjana pemikiran para pelajar untuk lebih bersedia menyahut cabaran globalisasi.
Persoalannya: bilakah para guru mampu menukar pola pemikiran mereka dan bersedia untuk berubah sejajar dengan perubahan dunia kini?

No comments: