Friday, August 21, 2009

Video ni tak ada kena mengena dengan sesiapapun tetapi yang ingin aku sentuh ialah bagaimana kita mampu menerima apa jua...

Bukan mudah menjadi perempuan, menjadi isteri, janda, balu, isteri tua, isteri muda...semuanya memerlukan ketabahan dan kekuatan.

Hari ini aku berjumpa dgn seorang ibu kepada 4 anak lelaki dan isteri kepada seorang ustaz. Sesungguhnya aku amat tertarik dengan wataknya yang begitu terbuka dan tidak berselindung. Dia mempamerkan dirinya dan berjaya menjual kekuatan dirinya sebagai seorang surirumah yang berjaya.

Dan aku mempunyai idola aku tersendiri yang merupakan isteri kedua. Seorang yang very cool and calm...yang bestnya...dia ni macam cornetto...explosive tapi so cooling! Tak pernah terhentak dengan apa jua yang berlaku walaupun hidup bermadu dan dicaci nista...Isteri seorang pensyarah yang memang bijak memainkan peranannya sebagai isteri kedua...

Juga aku kenal janda yang tabah, gigih melalui hidup. Mottonya simple...bila kita berjaya mentertawakan takdir hidup kita, maka kita berjaya menguasai hidup! Dan memang betul, berapa ramai di antara kita yang mampu ketawa di saat awan gelap bertahta...

Paling hebat antara semua tetap ibu ku sendiri!...hanya aku yang tahu kenapa...

So tak salah kalau kita ketawa walaupun kepada diri sendiri...

Sekali lagi...video ni bukan untuk sesiapa! Sekadar untuk menyedarkan kita bahawa...life is not a serius matter! Laugh at it and have fun with it...

No comments: