Friday, October 30, 2009

Cinta...

"Kadangkala perkara tercantik dan terbaik di dunia tidak boleh dilihat, dipegang. Namun begitu ia boleh dirasai dalam hati..."


Sekadar renungan...


Berapa banyak kita melupakan nikmat Allah, hanya semata-mata kerana nikmat itu tidak

"dibungkus", didatangkan atau diberi dalam keadaan yg kita hajati......
 
Hakikatnya: Berapa ramai di antara kita mendapat kalungan anugerah atau menerima kurnia berharga namun kita lebih banyak mempersoalkan apa untungnya memiliki anugerah dan mengagungkan kurnia itu jika tidak ditimbal balas kembali dengan apa yang kita hajati...
 
Akhirnya kita kecundang di persada nafsu yang mematahkan kekuatan dalam diri kita hanya kerana kita gagal merasa dan menikmati apa yang ada!
 
Kita adalah insan yang sentiasa menerima tetapi kita seringkali alpa dan gagal menjaga penerimaan sehinggakan yang sentiasa memberi tidak lagi sudi berkongsi dan tatkala itu kita mula mempersoalkan kehebatan diri kita kerana kita mampu menerima hanya yang hebat-hebat...kita gah bersuara hanya kerana apa yang telah kita miliki tetapi yang sebenarnya kita gagal menyelami isi hati kita sendiri dan mempersoalkan kewajaran mengapa kita menerima pemberian yang sedemikian...
 
Hargailah sepenuh hati apa yang kita terima...dan berikan yang terbaik walaupun itu bukan yang terbaik di mata yang menerima!
 
 

No comments: