Wednesday, February 10, 2010

Antara Mentadbir dan Mengajar

Hari ini aku melalui denai seorang pengetua dan seorang guru cemerlang dalam usaha memahami ke mana arah aku selepas ini. Semalam aku mendapat panggilan dari seseorang yang rapat dari KPM yang mengingatkan aku tentang perancangan aku pada bulan Ogos ini memandangkan dia akan bergerak meninggalkan kerusi panasnya pada bulan Julai.

Bukan mudah menanggung amanah sebagai seorang Pengetua. Ia adalah jawatan yang memerlukan kesabaran dan ketekalan juga kecekapan mengurus sebuah sekolah dengan cekap dan tersusun. Aku berpeluang mengenali selok belok pengurusan sekolah dari semua aspek, kemudian aku dapat menyelusuri perjalanan sekolah secara keseluruhannya.

Maka...kini aku dalam usaha mengenalpasti kekuatan dan ke mana arah aku!

beberapa pilihan berada di tangan...dan semuanya sangat-sangat menarik!! Mana aku nak pergi nih???

No comments: