Thursday, September 3, 2009

Dalam Keboringan

Hari ni satu sekolah menunggu kehadiran pelawat. Kali ni dari Putrajaya. Lawatan dari rombongan Pengarah BPI untuk pemantauan juga untuk penilaian Pengetua Cemerlang DG52 untuk Ustaz Wan...
Memandang jadual aku tidak lagi padat sejak menjadi GD, hari ni penuh keboringan dan kemalasan. Hanya nak mencari bahan untuk proposal dan juga bahan p&p student Ting 2. Akhirnya member baik aku mengeluarkan Jangan Pandang Belakang Congkak...hehehe..Layaaan.
Alamak tetiba terjengoi kepala Pak Uda di celah pintu makmal ICT, memberi isyarat Pengarah BPI nak masuk....Habis kelam kabut aku mematikan wayang free dan paparan cantik kuar di Laptop...Hahahahha..habis semua control ayu and memachokan langkah. Aku terkekek melihat betapa formalnya Mahfuz melayan Pengarah tentang kedaifan makmal ICT (Harap-harap peruntukan baru ada untuk menaiktaraf makmal ICT)..Selepas menandatangani buku pelawat, Pak Uda sempat memperkenalkan pemastautin Makmal ICT...termasuklah aku yang tak terkenal nih!
Elok berlalu je Pengarah tetiba telefon free aku berdering! Tengok nombor memang dari Batang Padang punya area...Lama gak aku memandang dan bila dijawab, hmmm....suara yang tak aku kenali tapi soalan pertama yang membuat aku terkedu;
"Assalamualaikum, Sharifah, Pengarah dah datang melawat??"..
"Dah!"..
"Dia tengok awak ngajar ke?"
"Eh! Taklah...dia hanya melawat Makmal je!"...aku semakin bingung!!...
Jeng..Jeng..Jeng..
"Saya Hamdan dari PPD!"
"Hamdan?...Encik Khamdan?" Jenuh aku nak meletakkan suara dengan muka dan orangnya!!!
"a'a...ada tak Kak Long bagitau apa-apa pasal Kajian Tindakan?"
"Tak ada la pulak...saya pun dah tak ingat!..hehehehe..." blurrrr....
"Heheheh...Tahniah, Kajian Sharifah terpilih untuk dibentang ke Peringkat Negeri Perak!"
"Biar betul (bertuah aku ni...boleh cakap gitu...terkejut badak!)..saya tak jangka pun..tambah pula ini kali pertama saya buat kajian tindakan!"
"Eh...tak pa...pengalaman...Tahniahla sebab dah terpilih..."
Selepas itu aku diperingatkan tentang membuat rumusan dan segala detail akan diemelkan. 
Dan aku pun menelefon kawan baik aku di Ipoh...Hehehe...free kena semboq!
"Apasal ko tak hantar proposal Kajian tindakan ko ke EPRD?..Aku salah seorang panel pemilih...jenuh aku cari proposal ko...Kalau idak boleh gak dapat pendrive free!" (dalam kepala aku..tu je?)

"Heheheh....Itu untuk orang hebat je lah...aku baru dok terkial-kial nak buat Kajian Tindakan..Aku nak minta ko tolong aku prepare camna nak present kat negeri nanti"


"No hal....ko just ...bla..bla...bla...(tepu kepala aku mendengar cik Minah sorang nih bercerita dari A-Z terbalik dari Z-A!!!) Itulah Asmah, besh fren aku dari zaman-zaman belajar kat Maktab Pot Pet Pot Pet (Maktab 4P), sekarang antara guru hebat Negeri Perak mengajar di SMK Bainun, Ipoh.

Akhirnya aku pun menapak perlahan-lahan ke Sifu aku di bilik persediaan Sains. Sifu aku ni mantap!! Salah sorang Jurulatih Utama Kajian Tindakan Bertaraf National! Dok la aku melanggut depan dia untuk menuntut ilmu sambil merangka persediaan...

Nampak gaya bertindih pula projek aku untuk bulan nih...dalam kesibukan aku menyiapkan thesis proposal, soal selidik, proposal untuk USA Grant tahun 2010,juga sedang menyediakan bahan untuk Projek USA Grant yang telah diluluskan dan kini bertambah lagi satu projek...heheheeh..

tu pun aku masih lagi boring...kenapa ek?

2 comments:

Pak Ngah: said...

:: salam... tahniah atas pencapaian...

Sharifah Hassan said...

Salam kembali,

Pencapaian yang dikongsi bersama ramai yang menyumbang kepada kejayaan!

Makan besar ramai-ramai...heheheh!