Thursday, September 17, 2009

Tempoh Bertenang

Jom balik raya...heheheh! Tempoh bertenang bersama ahli keluarga tersayang. Dalam kepala dah mula membayangkan bagaimana nak pujuk abah buat lemang kegemaran aku...lemang campur jagung!!! Sedap oooo kalau lawan pulak dengan rendang tok atau rendang pedas (mak aku sure buat dua-dua!)

Aku pulak dalam kesibukan dengan assignment jadi satu cara nak relax waktu raya ialah main remote control! Akhirnya mak aku dapat oven elektrik! So kompom dapatlah berbalang-balang buah tangan dari Tepen bila nak balik Tanjung nanti! yang penting Tat nenas dan biskut suji dah siap....hehehehehe! yang penting jangan lupa bawa balik balang kosong dari rumah aku untuk isi bekalan...Bab baju raya lagi sempoi untuk tahun ni! Memandangkan semua dah disiapkan awal-awal lagi...memang aku bertenang je, cuma memastikan keperluan-keperluan yang perlu sahaja...Lagipun raya sehari je...ada 363 hari lagi nak ngadap.

Alkisah esok cuti khas, maka lagi mudah merancang perjalanan. Tahun ni panggilan Tepen memang kuat sebab ada projek Kek Chocolate dengan adik aku....as usual aku tukang buat, dia tukang jual...mak dan abah serta anak-anak dan anak sedara tukang merasa habuan nya nanti.

Tahun ni aku suka! Sebab raya aku memang sempoi...Balik raya kembali bergelumang dengan buku-buku dan exam papers. Begitu juga beberapa projek profesional yang telah dirancang dan hanya menunggu untuk dilaksanakan sahaja.

So...Selamat Hari Raya buat semua pengunjung blog ini, begitu jua semua yang berada di luar sana dan paling penting buat semua yang aku sayang dan semua yang menyayangi aku! Maaf Zahir dan Batin, Halalkan semua tutur kata dan tulisan yang menyinggung perasaan! Drive Safely k...

2 comments:

~VaiSh~ said...

hi teacher !!!!!
sorry no contact this whole year...
pmr is nearing ady...:(
wish u were here to cheer us up...
nway
SELAMAT HARI RAYA TEACHER !!!!!
have a great n wonderful time...

miss u very much...
vaish..
:D

Sharifah Hassan said...

hheheeh..

hiyaaa! PMR je...one thing for sure, 7A's is already in half of your palm! Just wait for the real PMR to prove it!

how's the percubaan? heard not that tough?!