Friday, July 11, 2008

Loss of Program Associate Alice Swanson


Hari Rabu kelmarin masa aku sendiri pun tak berapa sihat, aku menerima email dari Joyce menyatakan salah seorang dari IREX program associate mereka telah mengalami kemalangan basikal dan meninggal pada usia 22 tahun...


Kadang-kadang banyak perkara yang berlaku adalah diluar jangkaan. Itulah agaknya yang menyebabkan aku cuba mencapai apa yang aku ingin capai dalam hidup ini sebelum mati menjemput aku. Dan bila aku melihat kembali apa jua matlamat dan cita-cita yang aku inginkan itu, aku sentiasa menyerahkan hasil akhirnya pada tangan yang Esa kerana kemampuan aku hanyalah pada memulakan langkah ke arah apa yang aku rancang tapi Yang Esa jua yang bakal menentukan adakah usaha aku itu cukup untuk aku mendapat apa yang aku idamkan...

No comments: