Monday, February 2, 2009

Enjoy Your Life...

Kenapalah kita selalu tenggelam dalam kesedihan sedangkan banyak lagi warna-warna pelangi yang boleh dipandang! Kenapalah warna hitam yang menjadi pilihan hati??? Heran sungguh!
Peliknya kehidupan ialah kita sering memikirkan kehilangan yang berlaku pada diri kita sedangkan pada masa yang sama terlalu banyak nikmat yang kita terima. Kenapa tidak bersyukur dengan apa yang kita ada dan merelakan kehilangan yang berlaku?
Maka, apa salahnya jika kita memikirkan tentang kesenangan dan kenikmatan yang kita ada dari terusan hidup dalam dunia yang suram. Nasihat aku pada kawan-kawan, keluarlah dari kepompong kesedihan dan kegelapan. Enjoy your life to the fullest!
kalau orang tanya aku....
Heheheh...hidup ni semuanya di tangan Allah, kita hanya perlu menikmatinya sahaja. Malahan segala ganjaran pun dari NYA. Apa masalahnya? Kalau kita bercerai, well mungkin sebab Allah akan memberikan pasangan yang lebih baik! Kalau suami kita kawin lain, mungkin madu kita tu akan jadi teman sebantal! Kalau kita tak kawin-kawin, mesti kat syurga kita akan dapat pasangan yang terhebat dari apa yang kita impikan! Kalau kita kehilangan orang yang paling kita sayang, pasti sekali gantinya lebih baik dari apa yang kita hilang. Dan kalau kita tengah sakit, pasti sekali bila baik, sihat kita mesti jauh lebih bagus dari sebelumnya.
Maka...setiap yang tidak elok berlaku sebab kita akan menerima nikmat yang lebih baik...Itu je kepala hotak aku selalu fikirkan. So senyum je!

No comments: