Monday, February 9, 2009

Hari Yang Panjang...

Menyibuk yang sibuk....

Bila Aisyah (Pengurus Pasukan Hoki SMKA) bertanya sama ada aku nak ke Ipoh untuk latihan hoki, memang aku tak tolak sebab bukan aku akan ke Ipoh tapi BALIK ke Ipoh! Lagipun banyak benda yang dapat aku selesaikan...

Pepagi lagi aku dah setting untuk ke Ipoh dan kemudiannya terus balik ke Taiping, sayangnya si Anisa ada programnya tersendiri (itu le jadinya bila anak dah pandai survive..pro dan kontranya sama banyak) Maka diaturkan agar dia dapat menumpang dengan rakannya yang tinggal di Taman Wangsa tapi akhirnya aku dapat tahu dari surrogate mum dia yang dia balik pukul 4.30 petang pulang...waduuh...

Memandangkan pemilihan pemain diletakkan di atas bahu aku, maka kenalah aku merujuk pada mereka yang mengenali nama pelajar-pelajar. Apa yang pentingnya ialah by 1pm aku dah dapat senarai 11 pemain dan position mereka. Selesai akhirnya...

Dalam masa yang sama aku menunggu kamera aku yang lebih kerap ke luar negeri dari aku..(uisshhh....jelesnya bila aku menatap shots dari Iran...kalaulahhh..)...Rasanya hampir 3 bulan jugak aku berpisah dengan camera kesayangan aku tu...Rindu woi!

Elok bertukar tangan je camera tu, baru aku nampak batang idung si Naren! Tersengih-sengih sebab dia tak jumpa geran van mak angkat aku yang tinggal di Taman Bernam. Apapun aku dah kelaparan jadi terus konvoi ke Meru Valley Golf Resort pekena nasi Jepun, Meeteow (walamak....memang sedap ~ aku terus jadikan menu dinner aku malam tu..) dan chicken chop with cheesesauce (bolehleee!)

Tapi kami semua rushing masa lunch sebab tee-off Naren pukul 2.15pm. Habis lunch, aku terus ke Kinta City sebab nak tunekan internet setting. Walamak...punyalah ramai orang, sesak nafas aku. Queue panjang pulak kat Digi counter. Dalam sibuk aku menerangkan pada si minah cun tu, aku ternampak kelibat Sufi menerpa keluar. Hmmm....hilang (yang pertama!) Aku wakafkan je laptop aku kat si minah tu sebab aku tau dia pun kena layan customer lain. Aku pulak dah panjang leher melilau cari Sufi. Ke tandas tak ada, kemudian aku teringatkan port dia sebab depan kedai tu ada tempat budak-budak main merry go round. Hah...dia ada dalam MPH, sibuk susun buku dalam display area. Dah kena tarik telinga sebab hilang dari aku! Dialog biasanya ialah: "Mama, Sufi nak cium Mama.." Adussshh...cair...cair! Tup-tup nampak Pamela dan anak-anaknya, sempat jugalah kami bertukar-tukar cerita sambil Sufi melayan buku-buku cerita Ben 10. Dalam masa yang sama dah terlekat dalam genggaman dia cubic game. Terbang RM 9.90! Cuma yang geramnya, dalam sibuk aku bayar, pusing-pusing dah hilang.(yang kedua)..Alahai..ke mana pula. Pusing pulak aku satu round. Sempat juga aku check laptop aku yang belum siap settingnya. So akhirnya aku patah balik ke MPH. Akhir dia didukung masuk dek couple cute dan muda. Jelas sekali mereka terkejut bila tahu si Sufi baru 3 tahun. Adusssh...sakit jantung aku. Akhirnya dari situ, kami bergerak ke Popular pulak sebab laptop aku tak siap juga....Masa di Popular...jumpa lagi sorang best friend aku si Norashikin (dia take over tempat aku di TCS) Banyak juga kisah-kisah TCS yang dapat ditukar ganti dengan kisah-kisah di SMKA!! Dalam kami sibuk membayar dan bercerita, mata aku sempat melilau tengok Sufi, okay ada depan mata. Tapi bila kami keluar dari Popular...lesap lagi.(hilang ke tiga) Melilau pulak aku. Penatlah...Rupa-rupanya dia dok merayau tengok alat sukan kat Health Stream. Fuiissshhh...Pecah peluh aku bila asyik hilang camni. Dari situ aku amik laptop aku dan terus chow.Tak ada mood nak tanya setting apa yang tak kena. Nak keluar dari Ipoh pun dah penat sebab roadblock banyak dan kereta pun boleh tahan juga.

Sampai Tanjung Malim dalam pukul 8 malam. Aku terus pengsan pukul 10.30 mlm. Waaaarghh...banyak lagi kerja tak siap.

Hari ni kena force diri untuk siapkan journal. Tak kira dengan apa jua sekalipun!


No comments: