Sunday, May 17, 2009

Terima Kasih!

Belum terlambat untuk aku mengucapkan Selamat Hari Guru kepada semua sifu aku dari saat pertama aku menjejak kaki ke sekolah...Masih aku teringat ketika aku berusia 5 tahun, aku dihantar ke Tadika Anne bersebelahan SRK Convent Kota Taiping, ada seorang guru lelaki Sikh yang seringkali bercakap dengan aku dalam bahasa Inggeris. Walaupun aku tak tahu namanya tetapi dari situ aku minat dengan sekolah...

Dari saat itu, aku tak pernah meninggalkan dunia persekolahan sehingga ke hari ini. Kehidupan aku bergelumang dengan buku dan ilmu. Hanya itu. Terfikir juga untuk mencuba profesion lain tapi ilmu dan sekolah sudah menjadi sebati dengan diri aku!

Terima kasih kepada Puan Kandasamy, Puan Lim, Puan Zaharah, Miss Foo, Mr Ong! (ni semua guru-guru hebat dari aku Darjah Satu hingga Darjah Enam ~ SRK Treacher Methodist 1979-1984) dan Puan Fahiza, Mr Chiew, Puan Rohani, En Salleh, En Kanapathy ( guru-guru SMJK Treacher Methodist Tpg1985-1989)

Thank you for inspiring me to be who I am today! A toast to all Teachers out there...


No comments: