Monday, March 24, 2008

Redoxon





Redoxon Double Action is a powerful formula designed to help maintain your body's immune system.

A combination of essential nutrients:
Vitamin C
Works with the white blood cells to help maintain a healthy immune system
An antioxidant able to neutralise potentially damaging free radicals.
Needed in your diet every day because it cannot be stored in the body for any length of time.
Zinc
Help maintain a healthy immune system.
Is required to maintain healthy skin, the body's first line of defence.
Vitamin C + Zinc Double Action:
Helps protect against free radicals to promote healthy cells and tissues.
Both essential nutrients complement each other to support the body's immune defence.

Directions for useAdults:
Dissolve 1 tablet per day in a glass of water to make a delicious and refreshing orange drink.
Children 6-12 years old:
Half a tablet per day.Taking more than the recommended daily intake may be harmful.Regular usage is recommended due to the body's inability to store Vitamin C.

Redoxon Double Action Vitamin C and Zinc food supplement with sugar and sweeteners.

Food supplements should not be used as a substitute for a varied diet.

High Strength Vitamin C plus Zinc Nutritional InformationTypical Value Per tablet* RDAVitamin C 1000mg 1667%Zinc 10mg 67%RDA = Recommended Daily Allowance*Equivalent to adult daily dose

Ingredients: Vitamin C, citric acid, sodium hydrogen carbonate, bulking agent (isomalt), flavour enhancers (malic acid, sodium chloride), Colour (beta carotene), orange flavour, sodium carbonate, sweeteners (aspartame, acesulfame K), zinc citrate, tangerine flavour. Contains a source of phenylalanine Excessive consumption may produce laxative effects
My comment:
Sekarang ni musim hujan, ramai di antara kita akan mengidap demam selsema sehingga meleleh lah hingus...Aku susah nak demam tapi kalau aku demam, lembik berhari-hari dan selalunya disebabkan oleh asap rokok. Abah aku seorang perokok. Kesan ini sebenarnya telah dikenalpasti semasa aku berumur 13 tahun kerana aku selalu sangat lemah dan sakit dada sehingga aku kena jumpa specialist untuk mengenalpasti apa keadaan yang sebenarnya. Rupa-rupanya aku mengidap thalasemia iaitu sejenis penyakit kurang sel darah merah. Kekurangan sel darah merah akan menyebabkan aku pitam dan letih. Sebab tu kalau aku tak makan atau lapar, aku selalunya jadi baran!
Semenjak aku aktif di sekolah lagi aku mengamalkan Vitamin C (kena paksa dengan doktor sama!!) kerana vitamin ini sangat penting dalam peredaran darah. Malahan pengambilan vitamin C setiap hari akan menjadikan kulit kita lebih cantik (bukanlah aku ni cantik pun!) kerana ia mengandungi anti oksidan yang bertindak untuk menyingkir toksin dalam badan (cover line..). Vitamin C sangat baik bagi mereka yang merokok atau mereka yang hampir dengan perokok kerana kekurangan vitamin C dalam badan menyebabkan mereka akan sering selsema dan batuk. Aku juga minum susu sebab keperluan zinc dan asid folik yang sangat penting dalam penghasilan sel darah merah.
Akhirnya aku menemui Redoxon yang menjadi amalan aku sebab ia sesuai untuk orang yang tak suka makan ubat. Redoxon bertindak sebagai pencegah penyakit dan membina pertahanan badan dari selsema dan berbagai penyakit lain.

No comments: