Sunday, March 29, 2009

After 7 days @ 168 hours

Lembik aku dikerjakan minggu nih! Langsung tak ada ruang untuk berehat. Petang ni aku dapat peluang membungkang untuk 1 jam dengan anak-anak...Waaarrghhhh...nikmatnya afternoon nap!

Masih ada assignment yang menuntut masa dan jiwa raga aku...10 reflective analyses, 1 journal analysis. Go slow girl...Dan malam bila tidur memang hilang terus dalam keletihan.

168 jam bekerja bukan satu perkara yang luar biasa cuma age is catching up and "old is coming gracefully!". Mak aku pun dah membebel (sebab sayang gamaknya!) suruh aku makan multivitamin tapi condition badan aku tak mengizinkan penyerapan vitamin tambahan dari pil. Aku memang prihatin bab pemakanan aku kerana bukan kerana aku menjaga badan tetapi kadar metabolism aku yang terlalu tinggi, makanlah banyak manapun...tak akan naik berat badan punyerrr dan thalasemia (kerang dan bayam best friend aku). Bertambah dengan musim ramai orang demam dan selsema membuatkan aku bertambah menjaga diri aku. Tumbang aku...alamat tumbang le isi rumah nanti!

Alhamdulillah physician aku sentiasa monitor kesihatan aku walaupun di saat aku sangat stress...macam sekarang:( Dah hampir 6 bulan aku mengambil Weight Gain. (kononnya nak tambahkan berat badan!). Cuma sejak 4 bulan ni aku tak exercise vigouriosly (PJPK pulak diambil alih oleh guru praktikum UPSI). Ada aku terbaca artikel kesihatan, katanya untuk turunkan berat badan atau naikkan berat badan, yang penting ialah pemakanan dan exercise. dan dapat pula formula nak tembamkan pipi dari Kak Sormon, Pengerusi Teknik Bahasa Inggeris Daerah LMS, katanya minum air buah timun, carrot dan tomato blend. Uish...memang sedap dan refreshing! Semalam abah pula belikan aku basikal (second-hand RM45: kena train Anisa berbasikal dari Taman Bernam {rumah pengasuhnya~ sedang riki juga yang sekitar Taman Pelangi} ke sekolah, musim out-station dah bermula) sebab kat Tg Malim, basikalnya untuk orang kaya je!! Tunggu dia poskan ke sini pakai keretapi.

Setakat ni...masih bernafas dan ceria :)

No comments: