Sunday, March 29, 2009

Earth Hour...


Hormatilah dunia kita. Itulah yang cuba kami berdua lakukan di malam minggu di Tanjung Malim.

Anisa yang beria-ria tentang Earth Hour! Aku iyakan je. So, lepas balik pasar malamTg Malim, (sebelumnya ke wad kecemasan Klinik Tg Malim~ Sufi berlaga dengan bucu almari dapur dalam keasyikan bermain kereta, nyaris tak pengsan aku tengok darah penuh atas lantai dan meleleh penuh mukanya tapi lepas cuci di klinik, luka cipuuuttt je) aku terus ke dapur sibuk mengemas (serabut mata tengok pinggan mangkuk dan periuk belanga berseredak), tetiba Anisa tanya bila nak off letrik...Jam dah 8.45pm. Maka bergelaplah kami dan yang bagusnya tuan rumah aku awal-awal lagi dah bergelap rumahnya.

Part yang bestnya ialah melihat Sufi yang terkial-kial nak pasang robotnya sambil sibuk check plaster di dahi. Bila bergelap, nasib baik tak mengamuk tapi digunakan alternatif yang diluar jangka. Dia buka peti ais sebab ada cahaya dan sejuk!!!! Anisa pula offkan semua termasuk kipas angin tv termasuk suis washing machine...Warrghhh...sudah lebih la pula..Hahahahahah...

At least aku salutelah kat Anisa sebab dia lebih prihatin walaupun masih belum memahami dan kepada Sufi yang tak kisah bergelap (ada alternatif...heheheheh!).


No comments: