Saturday, March 7, 2009

Masih Mencari Arah...

Secara peribadi, aku memang suka meneroka dengan keadaan NO U-turn. Cuma dua, tiga minggu ni aku agak cuak dengan course pengurusan pendidikan yang sedang aku ikuti. Melihat kepada assigment yang telah aku buat, tak landing lerrr! Bila buat sesuatu dengan tak nampak arah...asyik blur je...boring la!

Mungkin aku masih lagi dalam proses transisi kut!

TESL memang menarik. Ada banyak ruang untuk explore dan dikongsi bersama rakan dan murid-murid. English memang passion aku sejak kecil. Sebab senang!! Nak kata aku datang dari family cikgu...idak pun!! Kebanyakannya lebih kepada business...

Tetapi pengalaman aku berjalan dan melihat dunia juga mendekatkan aku kepada isu-isu pendidikan ...

Teringin gak nak explore apa ada dengan isu-isu dalam pendidikan, kenapa sistem pendidikan kita begini..begitu...blah..blah...Akhirnya terdetik gak nak buat pengurusan pendidikan...Tapi bila dah explore, hmmm....baik dok ngajor dalam kelas!! Atau...heheheh...explore benda baru...Terfikir gak restoren mak aku...dia ni pun dah tak larat nak uruskan restoren tu. Kalau minta balik Tepen...dok kampung sendiri, buat rumah kat tepi rumah parents...hmmm...hari-hari pegi tengok restoren. Untungnye sebab tanah banyak lagi untuk bukak kedai lain. Car wash centre dah ada. Kalau diupgrade dan diurus dengan baik..untung banyak sebab Tepen selalu ujan. Ramai orang rajin cuci kereta. Sambil cuci kereta boleh makan kat restoren aku!!! Kalau dapat buka kedai runcit cum kedai surat khabar pun cun gak sebab area tu susah nak cari kedai runcit. Dulu-dulu ada tapi kena tutup.

Kepala tengah ting-tong! Kena buat brainwash kut...hahahaha...Toloooong......



No comments: