Saturday, May 3, 2008

Andai kutahu

Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Ku akan memohon
Tuhan tolong panjangkan umurku
Andai kutahu Kapan tiba masaku
Ku akan memohon
Tuhan jangan Kau ambil nyawaku
Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku
Andai kutahu
MalaikatMu kan menjemputku
Izinkan aku
Mengucap kata tobat padaMu
Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku
Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu
Aku manusia
Yang takut neraka
Namun aku juga
Tak pantas di surga
Andai kutahu
Kapan tiba ajalku
Izinkan akuMengucap kata tobat padaMu
Aku takut
Akan semua dosa dosaku
Aku takut
Dosa yang terus membayangiku
Ampuni aku
Dari segala dosa dosaku
Ampuni aku
Menangisku bertobat padaMu
`ungu;
.......
sejak akhir-akhir ni aku sering kali terjaga malam dan masih adakah esok untuk aku?
harap sangat projek kain putih aku siap, paling sayu bila aku terpandang wajah Sufi tatkala dia sedang lena..putih dan suci wajahnya. Seringkali juga aku terfikir, adakah mampu aku menjadikan dia insan yang benar-benar terisi jiwanya?
ajal adalah keadaan yang di luar jangkaan...Kalau lah aku tahu!
harapan tidak seperti kenyataan...memang benar!
kenyataan seringkali menghampakan harapan...bukan kehendak kita!
yang aku tahu ialah...hari ni aku dah serahkan kereta aku, dah letakkan pewaris pada surat penama, sudah buat pengisytiharan harta dan aku dapat memandang wajah-wajah insan yang paling aku sayang!
Syahdu nya bila dengar lagu ni....keinsafan meresap masuk menyentuh jauh ke dalam lubuk jiwa
......

4 comments:

arsaili said...

salam, projek kain putih? wahh sound scary...ehehe..ajal kita tiada sapa yg tahu kecuali Nya

Sharifah Hassan said...

salam kembali!

Projek kain putih tu dah lama nak buat tapi pasal tak pandai...akhirnya main redah je. Janji selesai supaya bila ajal menjemput, dah bersedia 0.01%

dengar je macam takut...

acax said...

I LIKE THIS SONG..
=)

Sharifah Hassan said...

salam acax..

me too! How are you?