Wednesday, July 8, 2009

KUALA LUMPUR: The Cabinet has decided that the medium of instruction for Maths and Science will revert to Bahasa Malaysia in national schools and mother-tongue languages in national-type schools from 2012 onwards.

The reversal of the Teaching of Math and Science in English (PPSMI) policy will be done in stages, Deputy Prime Minister Tan Sri Muhyiddin Yassin said on Wednesday.

He however added that there will be greater emphasis on learning the English language.

English literature will be re-introduced, as will subjects on grammar and composition.

Beginning 2012, students in Year One and Year Four in primary schools, and Form One and Form Four in secondary schools, will learn Math and Science in Bahasa Malaysia.

The change will not affect those in Form Six and Matriculation.

The two subjects will be taught in two languages until 2014 for other students, he said.

“The gap between rural and urban students has widened since PPSMI started.

“Only 19.2% of secondary teachers and 9.96% of primary teachers were sufficiently proficient in English,” he said, explaining the Government’s decision to revert to the old system.

On efforts to emphasise the learning of English, the number of English teachers would be increased by 13,933 -- retirees would be hired, as well as foreigners if need be.

Primary schools will also increase English classes by 90 minutes a week.

There have been calls from various groups for the policy to revert to before 2003, when the subjects were taught in Bahasa Malaysia in national schools, and either in Chinese or Tamil in national-type schools.

The issue has seen a rare alliance between Malay and Chinese educationists, who are against the switch, although there are also calls by many parents and entrepreneurs for English to be maintained.

The Star

My comment:

Teringat aku pada kata-kata seseorang, apabila kita ingin menguasai ilmu yang perlu difahami terlebih dahulu ialah bahasanya barulah kita dapat menguasai konsepnya. Kelemahan kita dalam hal ini diakui kerana kita taksub dengan menginginkan perubahan dengan kadar segera ibarat kata Prof aku , KPLI adalah contoh guru KFC (guru segera) yang lebih banyak menimbulkan kecelaruan dalam pendidikan oleh kerana tidak cukup ilmu.

Kita selalunya meletakkan fokus kepada penyelesaian jangka pendek sahaja tanpa mengambil kira kesan jangka panjang.

Ramai di antara kita hanya memikirkan bagaimana untuk menyelesaikan masalah itu ketika itu dan akhirnya kesan yang bakal diterima terlepas pandang. Akhirnya semua yang dirancang rosak dan perlu dilakukan semula. Bukan semua perkara boleh diperjudikan sewenang-wenangnya tanpa mengambil kira percaturan jangka masa panjang. Kerosakan yang berlaku selalunya akan meninggalkan kesan yang sukar dihilangkan lalu akan berlaku salah menyalah antara satu sama lain kerana ingin menyatakan ketidakpuasan hati dan dalam masa yang sama ingin menutup kesalahan yang telah dilakukan.

Mengapa begitu?





2 comments:

skydancer said...

bagi saya..saya sokong ppsmi..untuk masa depan bangsa melayu..anda bagaimana?

Sharifah Hassan said...

PPSMI bagus tetapi tidak dirancang dengan sempurna. Untuk kita melaksanakan sesuatu, perancangannya kena jitu dan dan bersedia dengan segala kemungkinan.

PPSMI yang kita buat memang main terjah je! akhirnya balik asal...sayang tapi nak buat macamana..keputusan sudah dibuat. Kita orang bawahan akur sahaja...Yang ngajar English menunggu je saat untuk overtime!!