Thursday, April 24, 2008

Kenali Wanita Anda

Kenali Wanita Anda

:W A N I T A T A N A H:

Wanita tanah dilahirkan di bawah zodiak Taurus (21April-20 Mei),Virgo (24Ogos-23 September) dan Capricon (22Disember-20Januari).

Seorang yang boleh dijangka, berwibawa dan praktikal. Penyabar dan bertolak ansur, mempunyai kehendak dalaman dari segi emosi dan material.
Semangat produktif dan gigih yang disertai dengan sikap berhati-hati menjadikan wanita tanah berkemampuan mencapai kejayaan dalam perniagaan.
Kebijaksanaan dan kepintaran yang diperolehi sering tersembunyi oleh air muka semulajadi yang pendiam dan tenang. Sifat marah yang terkawal serta keperluan untuk keteguhan dan kawalan sering terbawa-bawa dalam perhubungan yang amat konservatif, serius dan sederhana. Tidak mudah menunjukkan sifat penyayang tetapi wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa.


:W A N I T A A P I:

Wanita api dilahirkan di bawah lambang Aries (21Mac-20April), Leo (24Julai-23Ogos) dan Sagittarius (23November-21Disember).

Dilahirkan sebagai pemimpin. Mempunyai kekuatan diri dan biasanya enggan menerima pendapat orang lain walaupun ianya benar. Seorang yang artistik dan sukar dijangka, tetapi biasanya romantis dan tidak pemalu. Mempunyai personaliti suka menguasai dan mendominasi tetapi boleh mengimbangi sifat-sifat ini dengan sikap yang pemurah, mesra dan menunjukkan sifat yang mendalam terhadap sesuatu yang disukainya. Suka berterus terang dan tidak berselindung menyebabkan orang yang dikasihi merasa sedih dan terhiris. Jujur dan mahu hubungan peribadi berjalan dengan lancar. Wanita api harus diberikan ruang yang cukup luas untuk menjadikan perhubungan itu terus berkesan. Tidak keberatan untuk beralih arah jika berasa tertekan.


:W A N I T A A N G I N:

Mereka angin lahir di bawah lambang Gemini (22Mei-21Jun), Libra (24September-23Oktober) dan Aquarius (21Januari-19Februari).

Berterus terang, berminda aktif dan gemar mencari kepelbagaian dalam setiap aspek kehidupan. Berfikiran terbuka, mempunyai daya imaginasi dan inovatif, bagi mereka segalanya boleh dicapai. Bergaya, tenang dan tidak cerewet serta mempunyai keinginan semulajadi untuk mengamalkan sikap diplomasi dan saling bekerjasama bersungguh-sungguh. Sanggup mengorbankan kehendak atau idea mereka sendiri demi mencapai keharmonian dan mengelakkan perselisihan atau konflik. Sentiasa gigih untuk mendapatkan cinta yang terunggul, untuk berkonfrantasi. Kurang cenderung untuk menyampaikan perasaan sebenar yang terpendam dalam hati mereka. Dikenali dan diingati kerana sifat romantis dan manja.


:W A N I T A A I R:

Wanita air lahir di bawah zodiak Cancer (22Jun-23Julai), Scorpio (24Oktober-22November) dan Pisces (20Februari-20Mac).

Mempunyai sifat semulajadi untuk berkembang maju. Mereka ini dipandu oleh perasaan hati dan mempunyai sifat mudah bersimpati, berdaya imaginatif, sentimental, mempunyai perasaan yang berubah-ubah dan berhati-hati. Tenang dan mudah tersentuh oleh emosi orang-orang yang berada disekeliling dan cepat mengeluarkan air mata dalam sebarang situasi yang menyedihkan. Mudah mengikut rentak emosi orang lain dan juga diri sendiri.

7 comments:

art4334 said...

POI - If you get on well with your partner, would you pay due credit to the assumptions given by these people? Would you try to emulate all the virtues of being a 'rat' lady?

Sharifah Hassan said...

Mr speaker...he is harrasing me!

hahahah..

Honey tolong kak Sherry!

First..I am a rat since I was born in 1972!

Second..How sure are you that these are just assuptions? Saying without knowing does not justify a statement!!

Third..Let say that you don't get on well with your partner, most probably, these, as you say "assuptions" can help you to put everything on the right track...again..and..again!

Tq!

art4334 said...

Two flamin' ladies that I know do not conform to these criterias;
1- Dilahirkan sebagai pemimpin
2- tidak pemalu

wanita tanah adalah seorang kekasih yang setia dan berwibawa - not the few that I know of...

Maybe I havent got the blessing to meet those who are fitting to the criteria..

So sorry, lengthy elab but no real examples to convince me...

Anonymous said...

eh... i wanita tanah. sumer benda tu betul pasal i.. mr art4334 tu ajer yg tak tau....

naper lah nak kena harres kan? ekekeke

Sharifah Hassan said...

Hi honey..

marah dia..akak sokong jer!! Janji bahagia!

art4334 said...

Hmm, agak nya pasal nyamuk di seberang sungai leh nampak, tapi gajah depan mata boleh miss!!!!

Sharifah Hassan said...

salam art4334
nyamuk boleh nampak sebab dia asyik terbang mengganggu kesenyapan malam!!!

si Gajah pula tak nampak sebab dia duduk diam-diam celah pokok besar!!

Apa pun sebagai panduan je!!

Saya punya lagi sadis...wanita air..macam tak real je!!