Thursday, April 10, 2008

Perak English Debaters ~ Hayun Sempoi!

Honey (second speaker), Mr Yong, Siva (old sweetheart) and Mr Jo (most probably 3rd speaker)

our info guy Izrul and Honey (close friend since kecik-kecik lagi dan 20 over years together)



Arman (team manager) Mr Yong (third speaker) Me ( showing off my braces ~ most probably first speaker )


ni kat Parit Buntar Inn petang tadi....


Dari minggu lepas since Jumaat, Sabtu dan Ahad (Taiping Golf Resort) aku sudah mula mengalami kepenatan minda...sambung pula minggu ni dari Rabu, Khamis dan Jumaat (PPD Kerian) dan minggu depan dari Isnin, Selasa dan Rabu (Parit Buntar Inn).

Pertandingan Debat Hari Guru 2008 bagi peringkat Zon Utara diadakan di SMK Panglima Bukit Gantang di Bagan Serai dari 15/16/17 April dan kami akan berkampung di Parit Buntar Inn.

Team Bahasa Melayu memang bersungguh untuk menang. Tahniah untuk mereka kerana mempunyai think tank yang cukup mantap berbanding dengan team English yang hayun sempoi, slow and ghapla jingga jer semua! Yang penting sekepala kan...

So tajuk pertama ialah: Teacher is the Sole Determinant in moulding the students' personality.
And tajuk kedua selepas perubahan usul ialah:Teachers play the most important role in school capacity building.
Sebenar masa first round aku tak ada sebab ada hal peribadi yang perlu aku uruskan. Maka harapan aku ialah kami menang semasa menentang Perlis supaya kami akan bertemu Kedah untuk final. Keadaan memang boleh dibaca sebab Perlis tak berapa fokus untuk English dan Kedah selalu wakil Zon Utara untuk ke Peringkat Kebangsaan. Harap sangat menang untuk final sebab kalau tidak penat lah aku bersengkang mata menyediakan skrip untuk pembangkang dan penyokong dan reply speech...

Ini sebenarnya ialah kali pertama aku menyertai debate team untuk peringkat negeri Perak. Apa yang seronoknya ialah bertemu dengan old sweetheart yang aku tak tau "kira ada suka jugaklah" kat aku! Ala zaman bebudak hingusan...biasalah tu dan mamat ni selalu ke kedai kopi parents aku sampai la pagi tadi pun masih lagi melepak di situ...Bila di soreh-soreh rupa-rupanya bapa dia kerja gateman KTM dulu-dulu. Dia pula dah jadi cikgu dan kini sedang menunggu pelepasan dari KPM untuk menjadi PTD di Putrajaya. Dengar kata dari seluruh Malaya hanya 5 guru terpilih untuk jawatan PTD. Cayalah Siva (dia wakil Team BM)

Buah hati pengarang jantung aku pula tengah demam panas, semalam and malam ni kompom tak tidur la...kesian pula kat parents so aku mengambil keputusan tak bermalam di Parit Buntar Inn dan berulang dari Taiping je. Nasib baik boleh claim!!
Apa pun buah hati pengarang jantung aku pun dah mula didedahkan dengan dunia "mama"nya...

7 comments:

~VaiSh~ said...

gosh cher....so long since i saw yur face...miss u lots here....really really wish u were here...
see u soon

clk 3
vaish

Sharifah Hassan said...

hi cutie...

Hmmmm...i really MISS all of you...Seriously..

Most probably will be in TCS this Tuesday...

Hopefully will b able to see u n the whole bunch too!

Anonymous said...

mak! me and izrul "20 over years together"?? sounds like we've been married for more than 20 years! dari umur 9 tahun dah kawen, ek? hehehe...

Cool website! will visit this place more often :D

Sharifah Hassan said...

Hak..hak..hak...

It all depends on which angle/conotation that relates to the phrase!!!

Hey..apa la salahnye...KAWAN~tukar Jadi kawIn...

Mon Cherie...

Pak Ngah: said...

:: salam... TAHNIAH !!! Pamir dan serlahkan kehebatan tuu... !!!

Sharifah Hassan said...

salam kembali Pak Ngah..

Amboi lamanya menghilang..!!

Terima kasih tapi dapat jadi naib johan zon utara je...kira okay la kan bagi first timer! Johan Zon Utara bagi BM dan BI dapat kat Penang..

Sharifah Hassan said...

salam kembali Pak Ngah..

Amboi lamanya menghilang..!!

Terima kasih tapi dapat jadi naib johan zon utara je...kira okay la kan bagi first timer! Johan Zon Utara bagi BM dan BI dapat kat Penang..