Wednesday, August 27, 2008

Buku Lagi....!


Aku ni memang gila nak kaya! Bulan ni pilihan aku ialah buku bertajuk "The Certain Way To Life's Riches" hasil tulisan Dr Peter Yee. Tapi paling best, kali ni aku dapat buku ni free...ada sugardaddy sponsor...hahahahah!
Apa yang menarik pasal buku ni? Masa aku selak-menyelak.. memang buku ini bercerita tentang kekayaan duniawi, tetapi aku tertarik dengan pendekatan minda yang digunakan untuk menguasai kehidupan mengikut kehendak diri kita. Buku ini juga menyentuh tentang daya pemikiran positif dan bagaimana kita membina rangkaian insan yang pastinya berguna untuk kita jadikan sebagai pengerak dalam kita mencapai apa yang kita idamkan.
Tapi idea "NOTHING is SOMETHING~ How to create "Something" out of "Nothing", membuatkan aku bersila di lantai Kedai Popular! Rasanya idea ini telah aku temui dalam beberapa buku yang pernah aku selak sebelum ini tetapi kali ini Dr Yee membuka rahsia bagaimana dia menggunakan ideanya untuk mencipta kekayaan.
Sugardaddy aku gelak tengok aku keluarkan duit plastik aku bila aku nak bayar buku-buku aku.Hari ni dia berlagak sebab dalam poket dia ada 18K...cuma yang tak bestnye, dia belanja aku dengan bodyguard aku makan capati dengan teh tarik je...isk..isk..isk..
Bodyguard aku pulak dah ngendeng tanya mana aku dapat sugardaddy yang "tall, dark and hansome" macam hero dalam buku Mills and Boon yang selalu jadi teman tidur masa aku tengah muda dulu...Mana boleh cerita!

No comments: