Monday, August 11, 2008

Pesta Durian


Hari Sabtu 9hb Ogos, aku sempat membawa anak-anak aku makan durian sepuas-puas hati mereka. Dan memang nasib kami baik pada petang itu sebab walaupun acara sudah sampai ke penghujung tetapi En Halim, urusetia yang masih ada sudi melayan kami anak beranak menikmati pelbagai jenis durian. Menurut Encik Halim, dia mula bertugas sejak pukul 1 am malam sebelumnya dan rasanya dia pun dah kepenatan. Apa tidaknya dalam dia sedang mengopek durian tiba-tiba aku melihat dia memegang jarinya macam kena duri. Rupa-rupanya tangannya dah mengalami kejang. Nasib baiklah aku selalu menyimpan bekalan 'Tiger Balm' dalam beg aku...dan ada pula member dia yang sudi mengurut tangannya. Lepas tu, aktiviti kami bersambung sampai aku pun tak lalu nak makan. Tapi yang paling best, aku dapat bekalan sebiji buah durian! Ingat nak berselemoih dengan anak-anak aku makan nasi durian kat rumah...tapi last sekali lain pula jadinya sebab dari situ, kami ke Kamunting jumpa tokey cendawan dan kemudiannya ke Seri Malaysia sebab aku kena siapkan brosur untuk kursus cendawan untuk ahli LKIM Kuantan. Dah alang-alang dekat dengan Lake Garden, sempatlah anak-anak aku bermain jap. Maka cadangan nak ke Kolam Air Panas dibatalkan sebab semua dah keletihan...


No comments: