Monday, November 23, 2009

2012

Click at the title to see the preview and to listen to the theme song by Adam Lambert.

Semalam aku dan Sufi merayau ke KLCC, saja merehatkan badan dan minda yang telah dihenyak sepanjang tahun 2009 bersama-sama beberapa teman rapat. Akhirnya aku berkesempatan menonton 2012, antara movie terhebat untuk tahun 2009.

Filem ini membawa tema yang hampir sama dengan "The Day After Tommorow" namun begitu bagi aku filem-filem sebegini memang bagus untuk pencernaan minda anak-anak yang perlu mengetahui betapa dunia semakin menghampiri penghujungnya.

Visual effects memang hebat...memang scary dan mouth gapping! Ternganga gak aku seketika! Terutama effects Tsunami...pergh...memang best layan kepala!

Soalan aku kepada Sufi..

"So kalau kita jahat, tak solat apa jadi?"

"Bumi pecah!" agaknya teringat cerita 2012

"Kalau kita tak jaga Bumi, macamana?"

"Nanti Bumi keluar api!" memang 2012 ada kesannya yang mendalam bagi budak berumur 4 tahun...

Lepas tu aku pulak kena layan soalan-soalan powernya dan kesimpulan si mamat ni di akhir cerita ialah..

" Tak apa ma...nanti Bumi OK!"..

Adeehhhh!

No comments: