Monday, November 30, 2009

Berjalan Malam

Memang seronok berjalan malam, slow drive sambil kepala merewang memikirkan macam-macam dan merencanakan pelbagai cerita tapi kalau tersangkut dalam jam melarat-larat...tak terlayan jugak! Sejak pagi lagi aku dah mula mengikut perkembangan traffic bila merancang nak balik ke Tanjung Malim. Bukan apa, dah beberapa kali bersesak dengan kereta yang berkejar ke destinasi masing-masing.

Malam ni aku terkantoi! Perjalanan dari Tol Changkat Jering dah tersangkut. Biasanya dari Changkat Jering ke Kuala Kangsar hanya mengambil masa 20 minit tapi malam ni, mengambil masa 3 jam. Akhirnya aku exit ke Kuala Kangsar dan ikut jalan lama sehingga ke Jusco Ipoh. Itu pun beremba dengan lori simen dan berderet-deret kereta yang juga memikirkan perkara yang sama.

Dan malam ni....aku sampai di Tanjung Malim pada pukul 2 pagi...Adehhh....Penat tapi ada beberapa kerja-kerja yang terkantoi dan perlu dilunas dengan kadar segera akibat bercuti raya...nampaknya tak tidur lah....Mana cuti aku....!!!

2 comments:

Unknown said...

bila nak berjalan malam ke
bukit beruntung.
ada orang tunggu dan nak belanja....

ahmad humairi said...

salam,

slow drive x pe...
kepala jgn menerawang - khayal,
tumpu on the traffic....