Tuesday, November 17, 2009

SPM..sudah bermula!

Aduhai...musim SPM pula melanda dan aku sendiri terasa tempiasnya bila 14 anak didik sulung aku di SMKA Slim River bakal menduduki peperiksaan esok.

Satu yang menarik tentang sekolah ini ialah sessi Restu Ilmu yang mendekatkan anak murid dan ibu bapa guru. Dan aku terlepas (atas alasan yang tidak dapat dielakkan!)..maka hari ni aku menjadi tumpuan anak-anak di sekolah yang menuntut agar aku menghalalkan ilmu yang ditabur dan seperti biasa respon aku ialah, aku sentiasa mendoakan agar semua dapat straight A! kalau tak dapat mesti pelik...hehehehe!

Dan formula Bahasa Inggeris yang diturunkan kepada 5 Khaldun, pasti dipraktikkan memandangkan mereka hanya mempunyai peluang dalam SPM sahaja untuk score dalam Bahasa Inggeris. Di sinilah pengetahuan dan pemahaman mereka sepanjang persekolahan benar-benar teruji. Heheheeh...bukan payah nak score dalam Bahasa Inggeris dan bukannya payah untuk mereka mahir dalam bahasa asing itu...Cuma perlukan sedikit usaha dan formula yang sesuai...

Selamat menduduki peperiksaan...SPM bukan penghujung segala tetapi penghujung  kepada permulaan kehidupan duniawi!

No comments: