Friday, June 8, 2007

Perjalanan yang hampir berakhir

Hari adalah hari yang paling sibuk sekali...bayangkan tidur pukul 4 am bangun pukul 5.30 am..Dah kira lewat sebab subuh pukul 4.45 am. Kalau terjaga pukul 6 am alamat tersasar lagi lah..

Hari ini jugalah nak diposkan kotak-kotak yang berisi apa tah bendanya...Itulah bahananya bila banyak persinggahan ..banyak yang dikutip tapi bila nak digunakan atau apa keperluannya...Belum tahu!

Final exam untuk Current Research and Curriculum design pun hari ni juga...Nasib badan la...Sempat juga study. satu yang menarik sistem pendidikan di US ialah kita payah nak lupa apa yang diajar sebab method yang digunakan berpusatkan kepada kita sebagai pelajar. Kalau dah buat mestilah ingat. Teringat review paper yang terpaksa dibuat semula lantaran ketiadaan buku teks dan menggunakan tajuk lain.. Tetap disemak dan dipulang bersama komen yang positif. Terasa bangga bila asyik dapat 10/10 bagi semua assignment. Objektif pembelajaran di sini mudah, gunakan apa cara sekali pun tak apa asalkan pelajar sentiasa merasa bangga dengan pencapaian mereka.
Pernah teringat kata-kata dua rakan yang berbeza tentang perkara yang sama:

"Kehebatan yang perlu diukir" dan " Kelemahan yang perlu diperbaiki" Sama tapi tidak serupa...

So sekarang membuat persediaan mental dan fizikal untuk presentation E-portfolio. Pasalnya nak buat dulu dari yang lain!!

Lepas ni merdeka!! Cadang nak keluar dinner dengan Ruby (rakan yang ditemui di persinggahan)saja nak sembang-sembang berisi!

Minggu depan 18 Jun, Adieu Philadelphia, Benveniedo Washington.

Bergelodak rasanya membayangkan saat tiba di KLIA 30 Jun...Menanti dan ditunggu.

Unleash The Freedom!

No comments: