Tuesday, January 15, 2008

Ini Aku Adanya

Semalam, aku keluar lewat malam dengan Sheda selepas updatekan blog aku...Sempatlah call kekawan, rupa2nya Taiping ribut besar masa hari Sabtu, abis bumbung rumahnya terpelanting, dianggarkan kerugiannya hampir mencecah RM15 000. Sekarang ni dia sedang menunggu bantuan dari Datuk Kayveas, Jabatan Kebajikan Masyarakat dan beberapa pihak lagi. Nasib baik bumbung rumah cendawannya tak terbang sama...kalau iya, hancus semuanya!

Sedang aku berborak sakan dengan Sheda, ada satu mamat menyuakan kalender kpd kami...aik satu jer, terjah aku...heheheh..biasalah bagi yang kenal aku..direct to the point!

Mamat tu jawab, kalau nak satu lagi, call la saya, nombor saya ada kat kalender tu...dan sibuk pula dia memperkenalkan dirinya! Siapa dan apa yang dia buat...tapi paling syoknya ayat dia,
"kalau nak kaya tak susah! Dan berapa sanggup you bayar untuk kaya?"

Aku....hmmm...membalas..."dari apa yang tersebut di sini la (ada satu risalah yang terletak atas meja kami dan terpampang mukanya di sebelah dua biji kereta mewah)..."We don't pay for success but we pay for failure..., so are you telling me that I have to pay to be a failure?"

Hahahaha....terkedu mamat tu dan terus dia berpaling melayan rakan seperjuangan baru dan bisness yang begitu diyakininya...

Akhirnya kami beredar sekitar 1.30 am dengan pelbagai persoalan yang masih dipersoalkan...

No comments: