Thursday, January 10, 2008

Sepi Dalam Bicara

Lamanya aku tak melawat laman minda aku nih! Sorry la sejak sekolah buka macam-macam benda yang harus diselesaikan satu-satu. Termasuklah beberapa projek peribadi yang sedang dan bakal dijalankan. Itu belum termasuk kemalangan yang melucukan sehingga aku dapat MC dua hari...

Hidup ni perlukan sedikit percikan bunga api. Teringat aku dulu semasa berbual dengan seorang rakan rapat tentang memegang bunga api dan lilin. Berdasarkan pengalaman aku yang sedikit ni lah.., aku rasa kita memerlukan percikan bunga api dalam hidup kita kerana itu yang menceriakan hidup dan kalau asyik memegang lilin, memanglah hidup kita cerah dan stabil tapi macam "urgh"...boringnya...tak ada benda lain ke.

So kalau dilihat dari konsep professional, memang tak salah terus makan gaji...stabil dan menjamin masa depan, tetapi tak salah jika dalam masa yang sama aku juga mempunyai perniagaan yang memubngkinkan aku meneroka ruang-ruang yang baru dan mencabar...

Dan kalau dilihat dari sudut peribadi, banyak perkara baru yang ingin aku buat dan terokai...ingat lagi satu keinginan yang tersemat sejak tahun 1993, memiliki lesen kapal terbang da buat parachuting. Lepas tu teringat pula bila aku berkongsi dengan satu mamat ketika dinner, dulu-dulu la masa di 36th Street...bila la aku merasa buat bungee jumping...heheheheh..aku ni gayat sebenarnya!

Banyak idea yang ada dalam kepala aku kini tapi biasala..semuanya disimpan kemas dalam kepala sebab belum ada masa, tempat dan orang yang sesuai untuk dijadikan port bercerita...

Hari ini tahun baru Hijriah...sekali lagi...apa yang aku perlu, hendak dan idamkan untuk tahun 2008?


No comments: