Tuesday, January 22, 2008

Wargh...Aku Pun Kena!

Kantoi!...Sebab selama aku melawat laman minda orang, aku risau gak kalau-kalau aku pun kena tag...akhirnya wargh,,,aku pun kena!

Pak Teh saja nak menguji kemantapan aku dalam hal teknikal pulak! Tapi awal-awal kena minta maaf...sebab tak tau guna Photoshop. Maka, kerana PakTeh, semalam selepas balik dari sekolah terus menuju ke Plaza Yik Foong, cari software Adobe Photoshop CS2, itupun pasal maklumat yang member aku beri tak lama dulu. Sebenarnya dah lama nak belajar guna Photoshop ni tapi sebab asyik inginkan orang ajar, maka masih lagi dalam mode menunggu!

Rupa-rupanya bila kena tag, perasaan nak belajar dan mengagau sendiri tu datang membuak..kinda, well...I have to do it...on my own!! (atau selimut ego telah disingkap?) Maka malam tadi install, duduk 2 jam belajar basic je sebab benda ni mostly trial and error...

Pagi ni bangun awal sebab nak siapkan "assignment"! Memanglah tak secanggih orang yang pakar tapi untuk first-timer, acceptable kut?

Inilah hasilnya:

Untuk print screen boleh buat tapi nak edit semula tu...alamak! Tapi alhamdulillah, kalau Pak Teh tak tag, sampai ke kesudah tak belajar sendiri guna Photoshop!...Setiap yang berlaku, tetap ada hikmahnya!

2 comments:

PakTeh said...

hahahaha BRAVO BRAVO hahahaha
sama la kita sebenarnya.
kalu tak kena tag dulu, PakTeh pun mmg tak reti nak buat benda tu.

memang seronok bila dapat buat sesuatu yg pada awalnya nampak mustahil. semoga nanti xpert dlm photoshop. boleh la buat tutorial dlm blog. :)

Sharifah Hassan said...

Salam,

Tapi PakTeh punya desktop cun, dan printscreen yang dah diedit tu nampak lebih kemas berbanding dengan saya, cari border tak jumpa!