Thursday, January 17, 2008

Mini Cornetto

Sebelum 2 waktu terakhir, aku masuk staff room semalam...agaknya aku dah tension sangat kut!!!
"Zamaniah, ko tengok time-table aku ni...horizontally dari Monday to Friday, aku ada kelas first period dan lepas rehat full sampai last period...Penatla!"

Tau apa member sebelah dia jawab...

"Ala Kak Sharifah tengok la vertically dari waktu pertama hingga waktu akhir, nak sembahyang pun tak sempat bila kelas 3 waktu sebelum dan 3 waktu selepas...",

Ustazah tu...jangan main-main dan dia juga assistant kepada penyelia petang!

"bab sembahyang no hal sebab kita semua sembahyang dengan masa budak tapi kalau nak terjerit waktu pertama dan budak belum bersedia...ditambah pula dengan announcement dari sessi pagi....waaa...aku freeze sahaja dalam kelas bila PA system berbunyi, kalau waktu akhir pula...kita dah penatkan dan budak pula dah ingat nak balik, kalau hari-hari macam ni potong stim oooii..."

Maka kesalahan time-table dijatuhkan kepada sistem komputer yang tidak memahami kehendak manusia sekeliling! dan jawapan standard dari manusia yang buat time-table...

"Susah tau buat time-table" jawapan Zamaniah sebelum aku ke kelas 1 Hibiscus untuk PJ&PK.

Okayla gitu...persoalan aku ialah, kalau susah kenapa, tak buat manual dan kalau komputer tu tak dapat nak generate seperti mana keperluan orang sekeliling, kenapa masih digunakan lagi??

Itula agaknya yang terjadi bila ice-cream cornetto yang besar diminikan saiznya dan semua orang mengadu...alamak kecilnya...alamak mahalnya...alamak tak puas makan!! Aku ke?


No comments: