Tuesday, June 17, 2008

MiCasa (2)


Pagi ni Anisa kalut betul sebab dia ada banyak benda kat sekolah barunya. Aku rasa dia lebih selesa di Sin Min berbanding di Poi Lam kerana di sini konsep pembelajarannya lebih berpusat pada aktiviti berbanding akademik. Tambahan pula guru besarnya Mr. Ong seorang yang berfikiran terbuka dan memandang pendidikan sebagai satu proses yang mengambil masa yang panjang tanpa paksaan ke atas para pelajarnya.
Minggu lepas pada hari Khamis, sibuk si Anisa bercerita tentang NTV7 datang ke sekolah untuk buat rakaman tentang persatuan orang buta. Masa aku menjemput dia balik, seronok dia menunjukkan hasil kraftangan yang telah dihasilkan oleh mereka.
Cuma sekarang aku pula dalam proses untuk menyusun perjalanan kami bertiga dari sini...
Sufi semakin bijak dan ceria tapi being "teribble three"...selalu bergaduh dengan Anisa. Dah mula kerap dapat "free spanking" dari aku. Pandai mengadu domba pula tu...
Hujung minggu ni aku mungkin ke Behrang menjadi Hakim untuk Debat Bahasa Inggeris Peringkat Negeri, hujung minggu depan ke Kampar juga menjadi Hakim tapi istimewanya ialah Hakim untuk Syarahan Bahasa Melayu SRJK (T) dan SRJK (C) Peringkat negeri Perak...Terima kasih pada Cikgu Bashid yang membuka peluang untuk aku meneroka alam Bahasa Melayu pula!
Paling aku pening sekarang ialah untuk menyusun transport untuk Anisa balik dari sekolah pukul 3 pm dan terus ke sekolah agama rakyat dari 3 pm hingga 6 pm. Buat masa sekarang belum ada yang sudi mengambil dan menghantar sebab masa yang tidak sesuai...Alhamdulillah, dia pun sudah belajar menjadi tabah kerana sanggup miss lunch dan kepenatan berada di sekolah dari jam 7 am hingga 6 pm...

2 comments:

Honey said...

gotta love ur crib... nanti jadi tempat hang out i nih!

Sharifah Hassan said...

My love nest daaaa....

hari ni pomen dvd player untuk pasang dvd 123 untuk sufi...tak jadi pulak...waaarrrgh

kerana "sindarella" ke aulong la malam ni!