Thursday, June 5, 2008

Sub sidi VS Sub Con

Sejak akhir ni, aku agak sibuk menyusun atur langkah aku dalam membina pelbagai cara dan kaedah untuk meningkatkan bukan sahaja perniagaan aku malahan juga bagaimana untuk memantapkan lagi langkah aku dalam kehidupan.
Bila bercakap tentang kaedah dan langkah untuk aku mengubah atur langkah aku, banyak kali juga aku tersadung. Sebab? Rasanya aku memang dikenali sebagai seorang yang angkuh dan dalam masa yang sama ada yang mengenali aku sebagai seorang yang peramah.
Kenapa jadi sebegitu?
Mungkin kerana kerapkali kali aku berdepan dengan kelompok manusia "Subsidi" dan "SubCon" menyebabkan aku membawa split personaliti sehingga sukar untuk ramai yang dapat mendekati aku!
Kelompok Subsidi merupakan golongan yang akan melihat aku sebagai seorang yang angkuh dan sombong malahan juga bongkak! Sebab?
Golongan ini adalah golongan yang seringkali menganggap mereka adalah golongan yang wajar dibantu, ditongkatkan, disuap dan akhirnya meletakkan aku dalam keadaan "melepaskan anjing tersepit". Seringkali aku cuba mengelak dari berdepan dengan golongan ini kerana sikap mereka selalu menyebabkan aku jadi kepala angin.
Kelompok SubCon selalunya menjadikan aku seorang pendengar setia dengan senyuman sentiasa terukir di bibir kerana golongan ini adalah golongan yang selalu membuka peluang untuk memajukan diri mereka sekaligus menarik aku bersama dengan mereka!
Pasti ramai yang tertanya-tanya kenapa SubCon...
Sebab golongan ini adalah golongan yang selalunya tidak segan membuka peluang untuk memajukan diri sendiri dan seringkali membuka ruang untuk kita sendiri bangun dan "ayuh bergerak"...
maka...Tepuk lah tangan menarilah mengikut rentak yang dipilih...Tari direntak mengikut alun berirama...

No comments: