Thursday, June 5, 2008

MiCasa

Akhirnya aku menemui rumah idamanku! Maaf, tak ada gambar yang diambil tapi "keterujaan" aku memang errhmmm...tak terbayang dengan kata-kata!
Setelah seminggu lebih melilau sekitar Taiping mencari rumah, sama ada sesuai untuk dibeli atau disewa, akhirnya rezeki aku terletak hampir dengan sekolah aku! Rumah teres 3 bilik dengan dapur yang luas cukup untuk mereka cipta gaya yang aku inginkan. Setakat ini aku baru beli kain langsir yang belum tahu bila nak berjahit! Barang-barang elektrik dan sebuah katil. Semuanya belum lagi sampai sebab aku asyik sibuk dengan benda lain!
Dan dalam itu, aku berkesempatan berkenalan dengan seorang motivator cum businessman cum ustaz cum ex-pensyarah cum pemilik 17 syarikat cum a very humble man! Hanya kerana transaksi membeli barangan secondhand di kedainya! Apa yang menarik ialah ramai yang memberitahu aku sebelum ini, tuannya seorang yang sombong dan sukar didekati...Tetapi setelah aku mengenalinya dari kacamata aku sendiri, lain pula jadinya!
Perkenalan yang membuka peluang untuk perniagaan baru. Dan peluang itu aku serahkan kepada seorang yang sangat aku percaya akan berjaya melaksanakan apa yang aku plan dalam kepala.
Percayakah anda kalau aku katakan daun kelapa sawit kini sangat bernilai? Dan kini daun kelapa sawit yang siap diproses telah mula mendapat pasaran sehingga ke Arab Saudi, ke Bahrain dan ke Gold Coast, Australia...Percayalah!
Maka kepada tuan-tuan punya ladang kelapa sawit, rugi kalau daun-daun itu dibakar sahaja apabila kini sudah ada peluang menukarkan ia kepada nilai ringgit!

No comments: