Tuesday, June 24, 2008

Aku GEMUK


Aku jumpa kawan sekolah Nur Hasni yang sama-sama dari darjah satu sampai form 5. Adaka patut, the only thing yang dia ingat pasal aku ialah aku ni asyik gaduh dengan Audra Nilani Arthur...Tapi memang aku tak boleh bertemu dengan Audra. Kami sekelas dari darjah 4A sampai 6A masa di TMGS rendah. Nasib baik la masa sekolah menengah, Audra masuk SRT dan aku masuk aliran Perdagangan...Kalau tidak mesti meletup TMGS tu!! Last kali aku dengar Audra ke Singapore...dan aku rasa ramai juga terkejut bila dapat tau aku jadi cikgu...pasal tak ada tokoh langsung kut!
Rupa-rupanya Nur Hasni ialah kakak ipar Honey. kami bertemu di restoren masa nak ambil mak Honey balik sama ke Taiping. What a small world!!!




Sepanjang aku di Behrang untuk menjadi Hakim Pertandingan Bahas Bahasa Inggeris Peringkat Negeri Perak. Tapi the best part ialah aku dapat jadi Speaker Dewan....Aku rasa 4334 sanggup belanja aku dinner malam tu sambil layan kepala aku just untuk jadikan aku bidan terbang dia!


Muka aku punya la POYO...(full of yourself) tapi sebenarnya punyalah gabra gila sebab aku dapat the best view of the house...Muka Ketua Sektor depan aku! hahahah...Woii...semua orang tengok aku!


Self Realization ~ kata Honey!


Banyak perkara yang aku pelajari dan semakin menyedari kelemahan diri sendiri! Paling aku buka minda ialah apabila hanya dengan statement "aku gemuk", ia membuka laluan untuk aku memandang sekitar aku dengan lebih luas!
Hanya kerana aku begitu taksub untuk menambahkan berat badan, rupa-rupanya impian aku itu menimbulkan "kegusaran" di kalangan mereka di sekeliling aku!
Aku hanya meyebut..."woi, aku gemukla"...dengan ingatan pada kata-kata babysitter anak aku yang sudah lama tidak melihat aku, menegur aku sudah mula bulat kembali!
Rakan sebelah aku pula membalas "kalau ko tu gemuk...kami ni apa...anak gajah?"...
Eehheh...ada ke aku kata dia gemuk?


7 comments:

Anonymous said...

gemuk! gemuk! memang gemuk.....

Anonymous said...

btw, it nor hazni. kakak ipar ku yg kurus sekeping....

Anonymous said...

and oh, abt the gemuk thing...

i think, they are over it. for all u know, they couldnt care less with what u said. seems like, ur the one not over it. are u, my dear kak sherry?

art4334 said...

bukan gemuk, montel n chubby....

Sharifah Hassan said...

4334:

siapa??

Anonymous said...

yg chubby2 and montel tu la, kak sherry....

Sharifah Hassan said...

hi..

I chubby??? aawww...thank you (tersipu malu-malu)

Hahahahaah....