Saturday, October 18, 2008

Masa berjalan..

Masa terus berjalan..kita masih di sini. Kita masih lagi alpa dan masih lagi mencari jalan yang sememangnya telah Allah luruskan untuk kita. Sememangnya manusia sebegitu. Mudah lupa dan mudah ghalit!
Usia kita meniti hari menuju ke penghujung. Kehidupan yang kita canai hari ini akan menjadi santapan kita pada kehidupan di sana. Bersediakah kita?
Selalunya kita hidup bersandarkan pada harapan. Kita nak yang terbaik dari segala-galanya tetapi adakah harapan kita sehebat usaha kita sendiri?
Renungkan:
Allah sedang mengajar kita erti keinsafan
~ Setiap hari kita meratap kesedihan dengan musibah yang menimpa, kesedihan yang kita rasa...Mungkin Allah ingin kita menginsafi kesilapan kita dan mencari ruang penyesalan dalam diri kita sendiri.
Kita belajar memahami. Dan Allah sedang mengajar..terima
~ Apabila kita dapat menerima kekesalan dan memahami apa yang telah berlaku juga apa yang kita telah lakukan mugkin kita semakin mengenal diri kita.
Meratap kehilangan yang sentiasa ada ibarat menolak kekuatan dengan kelemahan.
~ Setiap hari kita akan merasa kehilangan sesuatu dan kita akan mencari dengan perasaan yang berbaur, sedih dan kecewa sedangkan semua itu adalah lumrah kehidupan. Apabila kita tidak dapat menerima hakikat itu bermakna kita tidak dapat menerima ketentuan Illahi...
Pertama-tama sekali, mungkin kita kena berani mengambil keputusan dalam kehidupan. Kemudian perlu tahu apa yang kita ingin lakukan...Just do it dengan berkat dari Allah..
Dan pasrah dengan segala ketentuanNya. Itulah penenang yang kita cari selama ini...

No comments: