Friday, October 3, 2008

Raya Ketiga



Hari ni aku melayan tetamu dari Teluk Intan (mereka sebenarnya dari Ipoh). Inilah close friend aku berjalan-jalan pusing dunia! Menu yang diminta ialah spagetti je. Cadang nak jemput Honey tapi semalam dia kata nak ke Ipoh..alahai!


hehehehe....aku sempat bercerita niat aku nak simenkan porch depan dan belakang sebab dah semak. Dan aku cerita la pasal pokok kari yang beranak-pinak (mak Malik terus mintak dicangkul dua-tiga pokok...aku lagi suka!) dan pokok asin-asin yang aku tak pernah aku sentuh. Nita apa lagi..baju raya tak baju raya..terus ke belakang petik (macam kat kebun pulak)!!



Lepas tu disambung pula dengan soulmate baru aku "Abg Tot" dan honey, meneman aku menghabiskan spagetti! Walamak...aku ni memang kalah dengan minda yang tajam dan mampu membuka laman politik dan pelbagai sudut dalam kehidupan! Aku rasa Abg Tot memang mampu duduk berjam dengan aku dan menghabiskan seteko besar milo O!



Memang ghalit...nak kuar dating tengok wayang pun cancel!


Statement yang hmmm....


tunku is "wise'..

mahathir is "briliant"..

Pak Lah is "foolish"..


Dan teori "blue-eye boy" vs "pauper"


dan isu "Murtad"...


idea bagaimana judge people by your standard or by their culture and who they are...
and we went on and on...



1 comment:

Anonymous said...

gemuknyer diriku ini... abg tot memang abg favourite i. suka i kalu u jadi kakak ipar, kak sherry. but paling kelakar, dah sembang dgn u more than one hour, dia tanya u, "eh, apa nama ko, ek?". sia-sia u kasi dia makan 2 pinggan spegetti!!!! ekekekeke