Sunday, December 9, 2007

EEEeeeeeeee.....Bosannya

Tau tak..trip ke India kena postpone sehingga 1 Febuari 2008....hwaaahhhh...dan dalam masa yang sama bil telefon aku melonjak extra RM 40 semata-mata menyejukkan si Anita yang dah mengelupur kepanasan!! Minah sorang nih sebenarnya tak boleh duduk kat Tanah Malaya lama-lama. Aku rasa dah abis semua ceruk rantau dah dia tinggalkan footprint and buttockprint dia!!! Aku pun malas nak ke mana-mana sebab projek aku tengah berlangsung sekarang. Rasa sayang pulak...tapi di saat dan tika aku update blog aku, baca sana-sini, ke Parit balik update blog aku...baca sana-sini, balas email...si Nita masih lagi mengadap internet merayau mencari best price untuk kuar gak dari Tanah Malaya. Akhirnya dia memilih untuk ke Vientenne dan Bangkok. Dia nih sanggup korbankan ari raya aji semata-mata nak hirup udara bumi luar Tanah Malaya! Aku pula jenis "penumpang" pulak kali nih sebab aku ada agenda lain dalam kepala!!

Kalau aku tak keluar melancong, dua projek dapat aku selesaikan dalam tempoh terdekat ni. Satu projek buat duit for the next six months dan satu lagi projek tulus dan ikhlas nak mempersadakan pendidikan di Tanah Malaya...sama ada "didik ikan" ke atau didik orang aku tak tahu sebab kadang-kadang aku maleh berurusan dengan orang-orang besar di BPG atau di PPK nih. Ari tu masa aku pergi ke KL jumpa dengan Alimuddin dan Asariah pasal projek nak buat workshop dengan guru-guru seantero Tanah Malaya, si Asariah kata dia nak buat workshop tu dengan lecturer di Maktab dulu tapi sampai ke ari nih hampeh! For sure esok (Isnin) aku kena call Macee tanya apa dah jadi sebab kalau tak dicall...for sure senyap. Geng-geng aku hanya email tanya tapi nak arap mereka nak uruskan...sorrylah...sapa nak abiskan bil telefon! HAhahahaha....dah tak jadi ikhlas ek!

Kadang-kadang aku fikir baik aku jadi orang biasa....yang luar biasa! Mak aku punya restoren pun tunggu masa nak diambil alih, aku jer dok melopong kat Ipoh! Malahan tapak rumah aku kat Taiping tu pun terbungkang gitu jer sebab tak tahu bila boleh balik start buat...silap ari bulan aku tanam cendawan jer kat situ...Idea bagus gak tu. Tambah pula cuaca kat Taipin sejuk sentiasa.

Semalam antor kanak-kanak riang 4 orang tu balik Langkawi. Manusia punyalah ramai kat jeti dan dalam feri...aku nih kalau tempat ramai orang, sesak nafas pasal bau manusia ni bukan nya wangi sangat pun nak dihidu!!! Perjalanan satu hari suntuk. Sampai rumah kat pukul 12 tengah malam. Penat tak terkata tapi as usual blogging tetap tak tinggal. Sunyi sepi rasa rumah bila tak ada suara kanak-kanak. Gitu agaknya rasa bagi pasangan yang tak ada anak ye...BOOOOSSAAAANNNN.....

Rasa-rasa sat-sat lagi aku cunggit pula ke Taiping kut. Sebab dah lama tak balik menjenguk mak aku sejak cuti sekolah. Harap bergayut kat telefon pun tak sama. Macam nak bermalam di sana. Boleh pekena tosai (bukanlah kegemaran aku) sebab mak n sheda suka makan itu!! Aku biasanya suka minum susu lembu kat kedai mamak tu. Tapi kadang-kadang tosai pekena dengan kari kambing dia pun sedap juga. Tambah pula time cuaca sejuk-sejuk gini!

Tadi aku sempat masuk ke website KPM....wahhh biasiswa masters kuar 17 Disember. Confirmed. Tahun lepas aku mohon tapi tak beria-ria sebab aku dah sibuk nak ke US. Dan kalau aku dapat interview nak balik macamana? Tahun ni kena buat betul-betul sebab kena sambung balik le masters yang terbengkalai sekerat jalan dulu!!! Masa tu muda sangat kut so tak pandai nak bahagikan masa dengan study, anak, kerja, rumahtangga dan komitmen lain. Macam lah right now dah pandai?!

Okay..nak chow balik Taiping...dah 4.30pm, sampai around 5.30pm, mak mesti dah siap masak kat restoren, boleh call sheda ajak kuar sekali. Malam ni banyak nak dibincang dengan mak dan sheda. Rasanya dah sampai masanya aku buat keputusan!

No comments: