Monday, December 10, 2007

Waaa...Sunyi Hidup tanpa Kanak-kanak Riang!!

iGambor dengan Sufi kat Tesco masa lepas raya keluar dengan Sheda pada satu petang hujan renyai-renyai...

Pukul 4 am aku dpt YM mesej di hp aku!! Katanya " aku masih dihadapn pc dan kalau ada award internet maniacst, akulah juara!" Itu mesej dari si Nita yang masih lagi mengadap pcnya mencari maklumat dan membuat research untuk ke Vientenne dan Bangkok...beberapa minit kemudian masuk lagi satu mesej.." Harga flight naik RM38 sejak kali terakhir aku ngadap pc"...

Tika dan saat ini, aku sedang melepak di rumah Sheda. Semalam sesampai sahaja di Taiping, aku call sheda, rupa-rupanya dia dgn mak sedang makan kat plaza MPT. Aku pun hadap ke sana. Sempat gak aku order bihun sup dengan teh "O" panas! Biasalah kalau 3 pompuan jumpa-jumpa...kutuk-kutuk..puji-puji...ngata-ngata...gelak-gelak!! Pas mak bergegas gi restoran dia. Rupa-rupanya dia belum masak! Aku kalau nak tolong pun..tolong teman nyembang jer tapi pasal sheda dok asyik memilih kristal kat plaza tu, lepak la aku kat situ. On the way nak balik, dia amik kunci wira dari aku! Alamak lupa nak cakap yang aku tak pakai auto lock dah. Menjerit sakan la wira aku tu..Hampir 30 minit mengagau, akhirnya datanglah mamat cina mencabut wayar alarm. Diam sat tapi enjin keta tak leh start juga...akhir gunakan pendekatan mudah...tolak jer keta tu dalam hujan! Jangan risau..bukan aku yang tolak!!!!

Merayau la pula kami berdua dalam hujan tu cari kedai assesori kereta sebab alarmnya masih berdetik walau tak menjerit! Manala ada kedai yang buka pukul 8 malam so kami pun menuju ke rumah member sheda yang keja engineer (bujang lagi beb). So dia buka kepala bateri dan pasang balik tapi tak jadi. Kemudian mamat tu masuk dalam keta dan bunyi berdetik tu terus senyap. Dia kata..."apasal tak tekan button hitam nih"...??????..."huh???" Rupa-rupanya ada satu lagi magic button kat bawah stering tu yang aku dah lupa!! Cit!!!

Alasan aku...heheheh..aku drive kancil jerr...

Balik rumah sheda, relax and lepak jap tunggu mak mai sebab nak pekena teh tarik....balik rumah pukul 11pm...tengok astro sambil masuk blog ke satu blog ke satu blog!! Sampai terlena!

No comments: