Tuesday, September 2, 2008

Laidback

Tengahari masa aku tengah sibuk memikirkan uniform aku hari ni, tetiba phone aku menjerit...bila dilihat nombornya, macam nombor baru dan asing (012-950****)..aku agak sceptical nak menjawab tapi gerak hati aku mengatakan macam patut dijawab panggilan tu..
"hello"..nada suara aku yang agak berjaga-jaga
"Assalamualaikum.." cerianya suara jejaka di hujung sana.
"siapa ni?"...aku masih lagi mengawal suara
"Aku la...Mat Nor"...ketawanya...
"La..ko ka..." terburai derai ketawa kami...
Bashah rupa-rupanya!
Rasanya kali terakhir kami besembang ialah pada akhir bulan November 1992 masa Induksi sebelum masing-masing menerima posting menjadi guru terlatih.
Jejaka Idaman Malaya ini akhirnya tersadai di Temerloh dan tak pernah keluar sehingga selamat membina kehidupan bersama isteri dan anak-anak tersayang..
Dan akhirnya kami bersetuju untuk membuat projek baru ....sememangnya bekerja dengan Naib YDP M4P seperti Bashah memang menyeronokkan! Dan aku memang rapat dengan YDP Harris dan dia masa aku di maktab...heheheh..aku ni langgas sangat, kata Bashah...kena ada bodyguard gamaknya!
Cadangnya nak buat projek reunion untuk pelajar Institut Perguruan Persekutuan Pulau Pinang sessi 1991-1993 pada tahun 2010...
Pastinya blog aku akan memulakan jejak kasih menemukan mereka yang telah terpisah tanpa khabar berita hampir 15 tahun.
Sebelum mengakhiri perbualan,
"suara ko lain la Pah.." nadanya agak berjaga-jaga...
"ek..kenapa?" sahut aku,
"lain la..dulu kasar...la ni manja!" ..berderai lagi ketawa kami!
Memang hari ni aku ke sekolah sambil memikirkan projek baru dalam kepala! Walaupun dalam masa yang sama sebenarnya aku sibuk mengaturkan satu seminar untuk guru-guru di negeri Perak bersama MACEE dan Jabatan Pendidikan Negeri Perak.
Re: Bashah
Ini nombor Jamil : 019-5737250
Nanti tinggalkan no phone ko..tak kan aku nak ngorat anak ko!

No comments: