Tuesday, October 2, 2007

Rancangan Hari Ini

Hmmm..Hari ini memang tak larat..kena virus dari Sufi dan Adlin la ni.. Malangnya tak ada masa nak membaringkan kepala langsung!!

Time table di sekolah pula dah diubahsuaikan untuk PMR, so pelajar kena rehat lambat maka waktu rehat aku pun lambat juga..tapi seperti biasa aku merancang sesuatu yang menarik untuk pelajar aku!! Hari ni pelajar Tingkatan 1 akan menonton wayang!! tapi still ada soalan yang perlu dijawab...Bukan wayang free beb!! Mereka kena buat movie review (dah expert sebab dah belajar buat drama review masa persembahan "of Bunga Telur and Bally shoes"

Sebelum ke sekolah pun dah penat sebab musim raya ni alahai memang penat sebab tempahan kek dan kuih raya mula masuk. Partner aku pula parents dia tak sihat, cadang nak pass kat orang lain, tapi biasalah time ni mana dapat orang nak tolong. So malam ni rasanya berkampung di rumah partner aku lah nak siapkan order kuih raya. Order semalam nak esok!! Nak tolak nanti tak syok la sebab member juga.Nasib baik pagi tadi dah siapkan 600 biji chocolate moist cupcake. Bunyi macam banyak kan..tak lah..hahahaha..main campak jer dalam microwave! Oops esok pagi ada kek pula nak disiapkan.

Aku ni nak jadi cikgu bahasa Inggeris atau nak jadi bisneswoman?? Bab bisnes mungkin kerana parents aku dan aku pula minat buat duit dengan titik peluh sendiri. Teringat masa umur 10 tahun dengan sepupu lelaki aku, kami berdua buat hampir RM200 sehari hanya dengan mengusung vacum cleaner cuci karpet kat flat askar masa cuti sekolah. Hahahah...
Duit kuih raya kali ni akan digunakan untuk travel ke India dan cadangnya nak cari lubang bisness baju dari New Delhi!! Ligat-ligat...Tambah pula hari ni tiket dah confirm...YAHOOO...

Kadang-kadang kita dapat menyorok dari dunia ini dalam kesibukan seharian! Pelik kan...Percayalah bila aku katakan bila kita hendak menghilangkan diri dari dunia yang membosankan ini, sorok lah diri dalam kesibukan....dunia anda akan jadi lebih ceria!!! Sebab...kita lupa seketika masalah yang menyerabutkan kepala...

Ya ka?? Ntah la...Kepala dengan berat dengan migrane tapi tak nak fikir pasal sakit kepala..atau sakit tekak.. atau badan yang terasa makin lesu. Just move on and Just do it...Betul ke PakNgah?

No comments: