Friday, September 21, 2007

Bluetooth


Aku diperkenalkan kepada datacard untuk surf internet menggunakan laluan mobile phone semasa aku sedang makan tomyam di Moghul Restaurant di 40th Street di Philadelphia bersama Joe Perantau. Canggih...Memang mobile..boleh online di mana-mana. So pada mulanya kira itu aku sudah tergoda (atau digoda?).

Sekembalinya aku di Malaysia, rupa-rupa benda yang sama juga 'terhangat di pasaran'. So aku ke Digi untuk bertanya-tanya. Rupa-rupanya aku tak perlu melabur banyak untuk memiliki servis mobile internet (broadband).

Hanya dengan memiliki bluetooth device (macam pendrive) dan handphone yang ada bluetooth je! Okay...kali ini aku memang jatuh cinta!! Apa lagi... aku pun membeli bluetooth device (RM60) dan handphone Nokia 2760 (paling sempoi dan paling murah di pasaran: RM370)~asalkan ada bluetooth sudah cukup! Rupa-rupanya phone ini setanding dgn yang mahal-mahal...semua ada kecuali memory card. Angkat je! Tambah pula sebelum ni aku hanya menggunakan Nokia 6510 yang tidak laku dipasaran dah!! (ditolak dgn harga RM60).Beli dulu punya la mahal...lebih kurang RM900 tahun 2003/4.

Aku juga belajar satu benda...tak payah la beli phone mahal-mahal sebab sat sangat jatuh harga...macam beli kereta!


Kira-kira ini entri aku yang pertama ditulis menggunakan bluetooth connection dgn speed 921.6 kbps.

No comments: