Tuesday, September 25, 2007

Upside-down Pineapple Cake

Resepi yang dicari...

Kek Nenas

Confirm raya ni kek ini akan dibuat...
Bab memasak ni aku bukan la terror sangat...lagi terror merasa!!! Dah tu nak buat camna...besar dalam kedai makan.

Tapi rasanya kalau setakat nak kenyangkan perut dan tak loyakan tekak...kira boleh lah!

Bulan puasa ni sebenarnya yang seronok ialah mengadap rezeki ramai-ramai. Setakat sorang dua..boring! Buat penat masak. Malangnya aku tak berapa minat ke Pasar Ramadhan, bukan apa nak bersesak dengan ramai orang, memang aku malas dan nanti dalam hati akan berkata.." Eleh..mak aku masak lagi sedap!" Biasanya bila bulan puasa, aku dengan mak mesti buat acar buah, itu favourite family! Itu belum masuk dengan Daging Masak Kicap Berkerisik. Kecur air liur. Sebenarnya dalam keluarga kena ada makanan "niche" supaya bila ada yang mengunjung, itulah yang dicari.

Bagi keluarga aku bila raya, mesti ada lemang, favourite aku lemang jagung! Rendang yang mesti disediakan adalah Rendang Tok dan Rendang Pedas Ayam.

Rendang Tok memang dicari oleh sesiapa sahaja yang berkunjung ke Aulong Lama sebab sekarang ni tak ramai yang tahu nak membuatnya!

No comments: