Saturday, September 29, 2007

Chef De Amor (2)

Hari ini seawal pukul 7 aku sudah menuju ke Kuala Lumpur menghadiri mesyuarat alumni International Educators Program di MACEE. Sesampai sahaja di meeting room, semua dah ada kecuali Shanti. Mesyuarat berkisar tentang worshop/seminar yang akan diadakan di 6 region seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Serawak. State Department of US telah memberi grant sebanyak USD25000 kepada kami bertujuh melalui MACEE. USD5000 akan ditolak untuk perbelanjaan dan bakinya akan digunakan untuk workshop tersebut. Ada juga cadangan untuk digunakan oleh kami bertujuh untuk menghadiri conference di Malaysia atas alasan mempromosi IEP. Tamat sahaja mesyuarat aku terus sahaja menghantar abang aku si Ooi ke Legend Hotel di PWTC. Rupa-rupanya kawan turun dari Genting Highland menghadiri mensyuarat Cluster School.

Aku pun terus zoom balik ke Ipoh. Rasanya bila aku sampai di Tapah, Sheda call bertanyakan di mana aku berada, rupa-rupanya dia dgn mak dalam perjalanan ke Kuala Lumpur untuk berjmpa dengan aku....Laaa..masa tanya minggu lepas, buat bodoh jer...Tup-tup jadi!

Mulanya aku agak teruja juga tapi memikirkan Sufi dan Adlin yang tidak sihat, aku terus membatalkan...selain dari itu aku kena siapkan sample 3 jenis kuih raya yang dah confirm dapat untuk Jabatan Orang Asli. Dalam masa yang sama teringatkan Sasaran Kerja Tahunan untuk borang Prestasi pulak....Busy! Oops..dan kertas soalan Bahasa Inggeris Tingkatan satu, Tingkatan dua dan PJK tingkatan satu yang perlu disusun dan stapler (walaupun anak dah tolong staplekan) kena dikira, susun, label! Nampak gaya kasut raya si Aisyah, KIV lagi la!

Macam nak bagi makan satu batalion!

Kemudian kakak( Anisa) telefon, "Mak, kakak dah buat kek, kek coklat dan kek Pisang.Petang ni tak payah beli kuih. Senang je akak buat.Nanti mak balik tengok..."
Terkedu aku mendengarnya!!! Tapi firasat aku mengatakan ini mesti resepi guna microwave. Tak sabar gak aku nak merasa. Yang keluar dari mulut hanyalah.."Congratulations, nanti balik mak tengok, mak tengah drive ni sayang!"

No comments: